3.Po osiągnięciu celu przestajesz ćwiczyć

Aktywność fizyczna to jedna z najprostszych i najskuteczniejszych metod przyspieszenia metabolizmu, kiedy z niej zrezygnujemy nasz metabolizm powróci do poprzedniego stanu . Ćwicząc możemy pozwolić sobie na większą dawkę kalorii dostarczoną wraz z pożywieniem, porzucając treningi ta nadwyżka znów wyląduje w naszych biodrach. Oczywiście główną rolę odgrywają tutaj mięśnie, które ćwicząc stale się wzmacniają i rozrastają. Aby nasz organizm utrzymał kilogram mięśni potrzebuje znacznie więcej kalorii niż w przypadku kilograma tłuszczu.

4.Zbyt szybko wyszłaś z diety

Kiedy osiągniemy już wymarzony cel łatwo w przypływie pozytywnym emocji i euforii zacząć znów z dnia na dzień jeść więcej. Kiedy planujesz swoją dietę lub kiedy zbliżasz się do osiągnięcia celu zaplanuj również ostatni krok jakim jest „wyjście” z diety oraz utrzymanie wagi. Dawkę kalorii zwiększaj stopniowo dodając np. w ciągu tygodnia po 150-200 kcal aż będziesz spożywać odpowiednią dawkę kalorii dla utrzymania wagi ciała.

5.Nie wprowadzasz zmian żywieniowych na stałe

Dieta zazwyczaj kojarzy się nam z pewnym określonym czasem, dlatego tak bardzo odgraniczamy całe nasze odżywianie się od tych tygodni lub miesięcy. Prawidłowe odżywianie się powinno wejść na stałe już do naszego jadłospisu , ponieważ to nasz styl życia w głównej mierze decyduje czy osiągniętym celem będziemy cieszyć się miesiąc czy całe życie. Jeśli podczas diety ograniczyłaś słodycze i dania gotowe a zwiększyłaś ilość spożywanych warzyw i owoców oraz produktów pełnoziarnistych  warto, abyś tę zasadę stosowała już zawsze.