Jaką czekoladę wybierać?

kakao

Najlepiej gorzką z zawartością min. 70% kakao, ale jeśli lubisz tylko czekoladę mleczna też możesz sobie na nią pozwolić od czasu do czasu. Ważne jest aby nie spożywać jej w hurtowych ilościach, ale zachować umiar i rozsądek. Dobrym rozwiązaniem jest także używanie kakao do deserów, które sami możemy przygotować w domu. Takie słodycze na pewno będą o wiele zdrowsze i lepiej wpłyną na naszą figurę.

Czekoladowe uzależnienie

Czekolada ze względu na zawartość tłuszczu i cukru a więc połączenia doskonałego dla naszych kubków smakowych może nawet uzależnić. Ważne jest abyś traktowała czekoladę jak zdrowy deser ale deser a nie składnik diety, który codziennie spożywasz. Czekolada dostarcza dużą dawkę energii bo zazwyczaj jest to nawet 550 kcal w tabliczce, postaraj się tę energie spożytkować w najkorzystniejszy dla nas sposób czyli postaw na sport i ćwiczenia.

Czekolada, jakich składników nie powinna zawierać?

Uważaj na wyroby czekoladopodobne, nie ma w nich nic wartościowego a wręcz przeciwnie to one wypełnione po brzegi tłuszczem trans oraz syropem glukozowo-fruktozowym przyczyniają się do cukrzycy typu II, miażdżycy oraz otyłości.

Czekolada dla urody

Z pewnością słyszałaś o oferowanych przez gabinety kosmetyczne maseczkach oraz masażach z użyciem czekolady. Stosowana bowiem zewnętrznie też przynosi pozytywne korzyści dla naszego wyglądu. Udowodniono ,że tłuszcz kakaowy przeciwdziała rozstępom oraz spłyca już istniejące. Odżywia naszą skórę, nadaje jej elastyczność oraz wygładza drobne zmarszczki.