Czas czytania: 2 minuty

Jak to się stało, że zajęła się Pani tematem kosmetyków naturalnych?

ZM: Wcześniej pracowałam w korporacjach, w dużych sieciowych agencjach reklamowych, i w pewnym momencie poczułam, że jestem zmęczona i że to co robię na co dzień nie współgra z moimi wartościami. Sama używałam od wielu lat kosmetyków naturalnych i starałam się żyć w idei slow life, wiedząc, że marki dla których pracowałam miały nieco inne idee i wartości. To był proces, ale kiedy pojawiły się w moim życiu kosmetyki naturalne, dostrzegłam, że brakuje eventów wokół tej tematyki. Potencjał tych produktów był niewykorzystany i stąd pomysł, żeby stworzyć wydarzenie, które pokaże szerokiej grupie odbiorców kosmetyki naturalne i pomoże w ich promocji oraz edukacji na ich temat.

Jak Pani odnajduje się w obliczu szerokiej wiedzy dotyczącej składników? Jak Pani prywatnie podchodzi do tego aspektu?

ZM: Z roku na rok prowadzenia firmy moja wiedza na pewno rośnie. To, co wiedziałam o kosmetykach naturalnych kiedyś, a to, co wiem dzisiaj to na pewno duża różnica, także dlatego, że branża idzie do przodu, a dane aktualizują się. Przy targach pracuje również z wieloma osobami, które są osobami kierunkowo wykształconymi. Pracuję bezpośrednio z technologiem, któremu wysyłam skład w celu weryfikacji zawsze, kiedy mam wątpliwości. Ten sam proces dzieje się na etapie, kiedy firmy zgłaszają się do nas na targi. Każdego potencjalnego wystawcę prosimy o wysłanie składu produktów, tak abyśmy mieli pewność, że rzeczywiście jest to kosmetyk naturalny i czy na pewno nie ma tam mowy o greenwashingu.

A jak kobiety pozycjonują się w tej branży? Czy dominują?

ZM: Pracując z różnymi markami zauważam, że w większości firm, które produkują kosmetyki naturalne przeważają kobiety. Wśród odwiedzających targi, także mamy przewagę – ok. 95% naszych gości to panie. To obrazuje nam, że kobiety lepiej rozumieją ideę i chcą korzystać ze sprawdzonych, naturalnych produktów w duchu eko. Mam zaś nadzieję, że z roku na rok statystyki będą się zmieniać.

Jakie są słabe punkty branży kosmetycznej?

ZM: Zawsze trzeba mieć na uwadze bezpieczeństwo produktu dla konsumenta. Każdy produkt wprowadzony na rynek musi być dokładnie przebadany. Warte uwagi w tym zakresie są również refille, czyli opakowania wielokrotnego użytku, które w pewnym sensie są nadal czymś nowym w branży i nadal wymagają dopracowania.

Bio:
Zuzanna Mierzejewska – Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. Z wykształcenia medioznawca. Zanim stworzyła markę Ekocuda, pracowała w największych agencjach reklamowych przy tworzeniu eventów, kampanii social media, content marketingowych i PR.

O marce:
Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie,
Gdańsku i Poznaniu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ok. 320 000 osób. Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

Źródło: Materiały prasowe