Pandemia wiele zmieniła w naszym codziennym życiu, zarówno tym zawodowym, społecznym, jak i rodzinnym. Przedefiniowaliśmy swoje priorytety, koncentrując się na zdrowiu i bezpieczeństwie, jednocześnie próbując odnaleźć równowagę w nowej rzeczywistości, w której praca przenika się z życiem rodzinnym. Sytuacja pandemiczna wpłynęła również na nasze zwyczaje zakupowe, styl życia, a także to, jak dbamy o siebie. Polska marka Silcare sprawdza, jak pandemia zmieniła nasze urodowe nawyki.

Pandemia zamknęła nas w domach, w których musieliśmy pogodzić życie rodzinne, szkolne i zawodowe. Praca zdalna i koncentrowanie wolnego czasu na domowych aktywnościach miały ogromny wpływ na zachowania konsumenckie. Eleganckie ubrania zamieniliśmy na wygodne dresy, Polki przeniosły też akcent z makijażu na pielęgnację. Rezygnacja kobiet z codziennego makijażu przełożyła się na spadek sprzedaży i zainteresowania kosmetykami kolorowymi. Większość kobiet zainteresowała się natomiast świadomą pielęgnacją skóry, zwłaszcza, że noszenie
maseczek nie sprzyja jej dobrej kondycji. W okresie pandemicznym silniej zadbaliśmy także o pielęgnację dłoni, które każdego dnia są narażone na szkodliwe działania czynników zewnętrznych oraz zniszczenia spowodowane przez środki do dezynfekcji. Zamknięte salony kosmetyczne i troska o własne bezpieczeństwo spowodowała także, że zrezygnowaliśmy z wizyt i robiliśmy manicure czy pedicure w domowym zaciszu. To element dbania o siebie, wpływający na poprawę samopoczucia.

Produkty do pielęgnacji i stylizacji paznokci stały się centrum zainteresowania polskich konsumentek. Bardzo często o wyborze produktu decydowała niska, przystępna cena, idąca w parze z ich wysoką jakością. Wiele kobiet sięgało także po rodzime marki, chcąc wesprzeć polskich producentów. Konsumenci szukali takich, które odpowiadały na ich zmieniające się potrzeby. Badania przeprowadzone przez Silcare – jednego z polskich wytwórców i prawdopodobnie jedynego w Polsce z technologią produkcji kosmetyków światłoutwardzalnych – wykazały, że marka ceniona jest za wysoką jakość swoich produktów, polskie pochodzenie, jak również przystępną cenę. Linia Flexy, hybrydy w zgrabnych, kwadratowych buteleczkach, okazały się bestsellerem sprzedażowym. Produkty Silcare odpowiadają potrzebom czasu pandemii także ze względu na atrakcyjną cenę, na którą obecnie w większym stopniu zwracamy uwagę. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, a pandemia tylko wzmocniła ten trend. Klienci coraz częściej szukają wysokiej jakości w dobrej cenie.

Pandemia znacząco wpłynęła także na trendy – te z wybiegów zostały zamienione na bardziej użytkowe, uniwersalne. W odpowiedzi na te potrzeby konsumentek marka Silcare zrewidowała także swoje kolory, rozszerzając paletę barw – zdecydowanej, intensywnej magencie towarzyszą teraz kolory ponadczasowe i pasujące do domowych stylizacji – delikatny pudrowy róż oraz ciepły beż. To właśnie te kolory częściej wybieraliśmy, spędzając większość czasu w domu.

Marka Silcare stawia sobie za cel być bardziej wyrazistą, skupiać się na wartościach, które są istotne dla użytkowniczek – polskie pochodzenie, jakość, autentyczność, atrakcyjność cenowa. Poprzez kolory, zapachy, konsystencję chciałaby mieć wpływ na zmianę, inspirować do tego, by kobiety stawały się kim tylko chcą, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych i zmian, jakie wywołała pandemia także w obszarze nawyków związanych z dbaniem o siebie, swoją urodę.

Źródło: Materiały prasowe