Jagody znane są już od zarania dziejów, nasze babcie serwowały nam z nich napary oraz konfitury. Te sezonowe owoce kryją w sobie mnóstwo cennych witamin, dodatkowo są nisko kaloryczne, szklanka jagód to zaledwie 60 kcal. W jagodach znajdziemy substancje podobną do insuliny glukokininę – która kontroluje poziom cukru we krwi.

Dużą zaletą jagód jest także ich wpływ na nasz wzrok. Zawierają w swoim składzie sporą dawkę karotenoidów, które odpowiadają za prawidłowe widzenie. Jagody są także cennym źródłem błonnika, który usuwa toksyny z organizmu.

Schudnij z jagodami

Stosowałaś kiedyś dietę jagodową? nie? koniecznie jej wypróbuj, dzięki niej możesz schudnąć nawet 4 kg w miesiąc. Manu jagodowe nie powinno przekraczać 1200 kcal na dobę. Będąc na tej diecie powinnaś unikać tłuszczy i cukrów. Ogranicz też tłuste mięso i nabiał. Sięgaj po drób i oliwę z oliwek (2 łyżki dziennie). Pamiętaj o 2 litrach płynów dziennie.

blueberries-690072_1280

Przykładowe menu:

Śniadanie: Muesli z jogurtem jagodowym. Wybierz odtłuszczony naturalny wiejski serek, dodaj do niego garść jagód i dokładnie wymieszaj. Do jagodowego jogurtu dodaj pełnoziarniste płatki i orzechy np. laskowe. (250 kcal)

Przekąska: Jabłko bądź banan. (150 kcal)

Obiad: 20 dag filetu z mintaja obsyp ziołami i upiecz w folii , z bukietem gotowych
warzyw. (400 kcal)

Podwieczorek: szklanka jagód (60 kcal)

Kolacja: Naleśniki z jagodami (2 sztuki -300 kcal)

Gotowa na jagodową rewolucje?