czas

3.Bądź cierpliwa

Efekty niestety nie przychodzą z dnia na dzień, musisz poczekać na nie dłużej. Nie oczekuj od siebie zbyt wiele na początku, bo wkrótce sfrustrowana brakiem spektakularnych efektów szybko zrezygnujesz z dalszych poczynań. Dobroczynne skutki fizyczne rzucenia papierosów lub wydostanie się z nałogu alkoholowego są widoczne zazwyczaj po kilku latach, psychiczne natomiast przychodzą szybciej. Efekty diety i ćwiczeń na pewno zauważysz jednak, jest na to potrzeba kilku miesięcy lub lat. Pamiętaj nie przytyłaś z dnia na dzień, dlatego Twój organizm potrzebuje czasu na przestawienie się na dobre tory.

4.Prowadź higieniczny tryb życia

Pamiętaj o odpowiednio zbilansowanej diecie, regularnym uprawianiu sportu oraz o wysypianiu się. Te wszystkie czynniki mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie i siłę do walki o nasze postanowienia. Czy wiesz, że niektóre składniki odżywcze mogą pozytywnie wpływać na nasze podejście do życia, poprawiać nasze samopoczucie oraz podnosić wytrzymałość na stres? Zatem koniecznie zadbaj o swoje posiłki w ciągu dnia!

5.Poszukaj wsparcia w trudnych chwilach

W leczeniu nałogów zazwyczaj jest konieczna opieka terapeuty. Niestety nie zawsze jesteśmy w stanie poradzić sobie z napotkanym problemem sami, dlatego ważna jest rozmowa z drugim człowiekiem. Jeśli poczujesz, że Twoja silna wola Cię opuszcza nie bój się poprosić o pomoc swojego terapeutę, dietetyka, trenera lub przyjaciółkę!