kettlebell2

Przykładowe ćwiczenia

  1. Swing

Stań w lekkim rozkroku, plecy wyprostowane. Ściągnij łopatki i lekko ugnij nogi w kolanach. Odważnik powinien znajdować się między stopami. Sięgamy po kettla, zachowując proste plecy, podnosimy go i robimy wymach rękoma do przodu. Podczas wymachu napnij mięśnie brzucha oraz pośladków. Siła podnosząca ciężar kettlebell powinna pochodzić z bioder a nie naszych rąk.

2.Przysiad

Stajemy w lekkim rozkroku, plecy proste. Trzymamy odważnik oburącz przed sobą na wysokości  oczu, ręce ugięte w łokciach, skierowane w dół. Robimy głęboki przysiad tak aby nasze łokcie dotknęły wewnętrznej części ud. Nie wyginaj odcinka lędźwiowego, kolana nie powinny chodzić za linię stóp.

3.Rosyjski skręt

Siedząc na podłodze, stopy oprzyj całe o podłogę. Plecy proste, odchyl się lekko do tyłu i napnij mięśnie brzucha. Kettlebell umieść po swojej lewej stronie i przenoś je z jednego boku na drugi. Jeśli jesteś osobą zaawansowaną możesz to ćwiczenie wykonać przy uniesionych nogach do góry, zgiętych w kolanach  do 900.

W ćwiczeniach z kettlebell ważniejsze od podnoszonego ciężaru jest precyzja i technika wykonywanego ruchu. Pamiętaj aby przy wykonywaniu ćwiczeń zachować należytą ostrożność.