Prawidłowe krążenie krwi zapobiega wielu dolegliwościom. Problemy z nim związane mogą nas dopaść w każdym wieku. Ciąża, przybranie na wadze, palenie, siedzący tryb życia, starzenie się organizmu to tylko niektóre z przyczyn nieprawidłowego krążenia. Sposobem na poprawę krążenia jest przede wszystkim zmiana trybu życia, regularne ćwiczenia i aktywność fizyczna.

Aby sprawnie i szybko podnieść ciśnienie krwi wykonuj codziennie poniższe zalecenia:

  • Zaraz po przebudzeniu wykonuj lekkie krążenia stóp w prawo i lewo, rób to powoli i bez pośpiechu przez ok. 10 minut. 
  • Wzbogać swoją dietę o produkty bogate w sód i potas. Dobrym źródłem potasu są produkty roślinne, dlatego każdego dnia staraj się spożywać banany, brokuły, pomidory, daktyle, rodzynki. Głównym źródłem sodu w diecie jest sól, której nie powinniśmy spożywać więcej niż dwie łyżeczki dziennie. Problem tkwi w “ukrytej” soli, którą dodaje się do wielu produktów śniadaniowych, wędlin i słonych przekąsek, staraj się unikać takiej żywności.
  • Pij co najmniej dwa litry płynów na dzień, świeże soki i ziołowe herbaty wspomagają przemianę materii co pozytywnie wpłynie na obniżenie wagi. Odwodnienie obniża ciśnienie.
  • Wieczorem zafunduj sobie naprzemienny prysznic zakończony chłodnym strumieniem wody.
  • Staraj się wybierać aktywność fizyczną która sprawia ci przyjemność, jazda na rowerze i regularne spacery usprawnią krążenie.
  • Pamiętaj o rzuceniu palenia, nie przesadzaj także z alkoholem, raz na dwa tygodnie możesz napić się lampki czerwonego wina, która ma zbawienny wpływ na krążenie.

Pamiętaj także o produktach bogatych w witaminę C, która uszczelnia naczynia krwionośne i stymuluje prawidłowe krążenie. Jeżeli masz siedzący tryb pracy, staraj się jak najczęściej robić sobie krótkie przerwy.