Jesień to idealna pora na uzupełnienie diety w orzechy. Spożywane regularnie pomagają zwalczyć jesienną chandrę oraz obniżają ryzyko chorób serca. Kryją w sobie mnóstwo składników odżywczych. Orzechy są dobrym źródłem błonnika i białka, które pomaga kontrolować poziom cukru we krwi i apetyt. Wbrew krążącym mitom o wysokiej zawartości tłuszczu orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które mają właściwości przeciwzakrzepowe.

Najzdrowsze orzechy

Nasiona migdałowca czyli popularne migdały składają się w 20% z łatwo przyswajalnego białka. Są bogatym źródłem magnezu i fosforu. Zawarta w migdałach witamina E jest skutecznym środkiem przeciwzmarszczkowym, zwiększa elastyczność skóry. Migdały zawierają także cenny aminokwas – argininę, która podnosi wydolność mięśni. Są również dobrym źródłem cynku, który chroni komórki mózgu przed uszkodzeniami wywołanymi przez wolne rodniki.

Orzechy nerkowca są niezwykle delikatne w smaku, zawierają żelazo, które jest niezbędne w procesach krwiotwórczych. Ich nasiona pochodzą z tropikalnego drzewa o nazwie Nanercz Zachodni. Garść tych bakalii może z powodzeniem zastąpić zbilansowany posiłek. Mimo sporej zawartości tłuszczu obniżają zły cholesterol, pobudzają pracę mózgu oraz łagodzą stany depresyjne.

walnuts-559107_1280

Orzechy brazylijskie są świetnym źródłem selenu, pierwiastek ten zwalcza wolne rodniki i wzmacnia układ odpornościowy. Orzechy te są także prawdziwą kopalnią witaminy B1, magnezu, fosforu, cynku, manganu oraz miedzi. Dziennie powinniśmy zjadać jedynie dwa orzechy brazylijskie aby nie przedawkować selenu. Orzechy brazylijskie należy przechowywać w suchych i zaciemnionych miejscach.

Orzechy włoskie poprawiają pracę mózgu i układu nerwowego, pozytywnie wpływają także na koncentrację i pamięć. Jesień to idealny czas na zbiory orzechów włoskich, najlepiej smakują świeże obrane z delikatnej białej lecz bardzo goryczkowej skórki. Ponadto orzechy te są bogatym źródłem białka, witaminy A, B1, B2, niacyny, E, PP, potasu, żelaza, kobaltu, fosforu oraz magnezu.