Spirulina jest to mikroskopijna alga, jednak jej właściwości są ogromne pod względem korzyści dla naszego organizmu. Poznaj to niepozorne żyjątko morskie i wprowadź do swojej diety!

Posiada bardzo dużą ilość białka bo aż 70% w suchej masie. Białko to jest równie wartościowe co zawarte w mięsie i produktach odzwierzęcych, stanowi więc doskonałe źródło tego makroskładnika w diecie wegetarian i wegan. Zawiera 18 aminokwasów w tym 8, których nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć tzw. egzogenne.

Ta zielona alga morska jest kopalnią witamin i minerałów. Zawiera  beta-karoten prowitaminę A w ilości 25 krotnie większej niż występuje w marchewce, który korzystnie wpływa na nasz wzrok oraz funkcjonowanie nabłonka, tokoferol-witaminę E ( w ilości trzykrotnie większej niż w kiełkach zbóż), która działa cudownie na nasz wygląd, opóźnia proces starzenia się komórek. Spirulina to również źródło witamin z grupy B. Ta niepozorna roślinka zawiera także spore ilości minerałów takich jak: żelazo 25 razy więcej niż w wątrobie wołowej (pomaga w walce z anemią), potas(wspomaga układ nerwowy i funkcję błon komórkowych), wapń(wzmacnia kości), selen(wzmacnia układ odpornościowy), mangan(wpływa na prawidłową pracę mózgu i stan skóry), chrom(pomaga regulować stężenie glukozy we krwi), fosfor(wzmacnia nasze kości) i cynk(podnosi naszą odporność, wzmacnia włosy, skórę i paznokcie).

Dzięki zawartości kwasu  gamma-linolenowego (GLA) redukuje cholesterol, chroni układ sercowo-naczyniowy, sprzężonego kwasu linolowego (CLA) wspomaga odchudzanie.

Swoją intensywną barwę spirulina zawdzięcza obecności barwników fitocyjaniny i chlorofilowi działają one na nasz organizm przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie i antyalergicznie, pomagają w oczyszczaniu naszej krwi oraz w transporcie tlenu do komórek, ponieważ mają podobną budowę do naszej hemoglobiny. Posiadają również właściwość wiązania metali ciężkich oraz toksyn z naszego organizmu i usuwania ich.