Czy nadal wierzysz w mit o niejedzeniu po godzinie 18 aby schudnąć? Czy starożytne chińskie przysłowie śniadanie jedz sam, obiad z przyjacielem a kolację oddaj wrogowi jest Ci dobrze znane? Nie chcesz „objadać się” kolacją przed pójściem spać bo myślisz, że na wadze od razu odbije się to cyferką w górę , dlatego dzisiaj w nocy burczenie w brzuchu nie pozwoliło Ci spokojnie zasnąć? Skończ z tymi bajkami, poznaj sposób aby kolacja nie tylko nie odkładała Ci się w boczkach ale pomagała w schudnięciu!

1.Składniki Twojej kolacji

To idealny sposób aby  uzupełnić braki makro i mikroelementów w naszej diecie oraz witamin, które nie zdążyliśmy spożyć w ciągu dnia. Zazwyczaj cały dzień gdzieś gonimy i to wieczorem odnajdujemy czas na porządny posiłek. Określenie porządny może być dla niektórych zgubie, nie jest bowiem  powiedziane, że ma być obfity i ciężkostrawny. Porządny odnosi się bardziej do jakości posiłku, wieczorem  mamy więcej czasu na jego przygotowanie, często jednak wolimy ten czas poświęcić na leżenie i oglądanie telewizora. Zmień to! Na kolację serwuj sobie porcję warzyw oraz chudego białka, mogą pojawić się również węglowodany z produktów pełnoziarnistych. Wieczorem nie wskazane jest spożywanie cukrów prostych zawartych np. w owocach lub tłuszczy, ponieważ zawierają one sporą dawkę energii skupioną w stosunkowo małej objętości.