W Polsce sezon na rabarbar trwa bardzo krótko, zaczyna się w kwietniu i kończy pod koniec czerwca. Kiedyś roślina ta uznawana była za ozdobną, dopiero 200 lat później odkryto jego wzmacniające właściwości uznaje się go za rzewień – warzywo. Rabarbar ma tylko 9 kcal w 100 g, zawiera też sporo błonnika. Warzywa o intensywnym czerwonym zabarwieniu są słodkie i mają malinowy posmak, zielone łodygi są kwaśne.

Rabarbar najlepiej podawać w wersji gotowanej, surowy rabarbar posiada szkodliwe kwasy szczawiowe, które łączą wapń i mogą przyczynić się do powstawania kamieni nerkowych. Łodygi pieczone co najmniej 20 minut, zawierają rapontygeniny, substancje które hamują rozwój komórek nowotworowych. Rabarbar sprawdzi się także u osób odkwaszających organizm, posiada substancje o działaniu alkalizującym.

Oczyszczanie organizmu

Rabarbar świetnie sprawdza się w postaci kompotów, świetnie orzeźwia i oczyszcza organizm z toksyn. Warzywo to ma także sporo witamin z grupy B, które wspomagają pracę układu nerwowego i pomagają łagodzić objawy stresu.

Przepis na kompot

Umyj i pokrój łodygi rabarbaru. Do garnka wsyp 12 łyżek cukru i podgrzewaj go do momentu kiedy zrobi się brązowy. Dodaj do niego rabarbar i chwilę podsmaż mieszając całość. Zalej wszystko dwoma litrami wody. Zagotuj do momentu kiedy rabarbar będzie miękki, możesz go ugniatać, by puścił więcej soku. Całość odcedź przez sitko. Do gotowego kompotu możesz dodać liść mięty oraz parę kropel cytryny.

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo lubię. Niestety rabarbar, który kupiłam ostatnio w warzywniaku był zupełnie bez smaku. Nadmiernie pędzony, czy jak…Mam nadzieję, że chociaż właściwości zdrowotne miał jako takie. Nie ma to jak taki świeżo rwany z ogródka.

Comments are closed.