Uwielbiane przez dorosłych i przez dzieci, potrafią pocieszyć w chwilach smutku i dodać szybko energii , tak niesamowicie kuszą zwłaszcza na diecie- słodycze. Czy musimy z nich rezygnować, czy wystarczy je ograniczyć?

Słodycze to głównie połączenie węglowodanów prostych i tłuszczy, które w  ekspresowym tempie podnoszą poziom naszego cukru we krwi, który później gwałtownie się obniża. Czujemy się  znów głodni, zmęczeni i ospali. Cukier zawarty w słodyczach działa podobnie jak narkotyk, potrafi uzależniać i zrujnować nasze zdrowie. Odpowiedź zdaje się być jasna, powinniśmy z nich zrezygnować jednak czy istnieje sposób aby nie pozbawiać się tego przyjemnego aspektu naszego życia?

zdj11

Liczy się skład i jakość

Słodycze dostępne na półkach sklepowych to zazwyczaj połączenie tłuszczu utwardzonego z syropem glukozowo-fruktozowym z domieszką kilku konserwantów i barwników. Nie brzmi zbyt smacznie prawda? Zacznij czytać etykiety, sprawdzaj skład i nie kupuj jedzenia, które zatruwa Twój organizm! W składzie Twoich słodyczy powinny znaleźć się pełne ziarno, ksylitol, stewia i tłuszcze pochodzenia roślinnego (sprawdzaj czy nie są utwardzane takich unikaj)

Umiar i rozsądek

Wszystko spożyte w nadmiarze może być niezdrowe, na słodycze pozwalaj sobie 2-3 razy w tygodniu w małej ilości. Nie zastępuj pełnowartościowego posiłku słodyczami to nigdy nie wyjdzie Ci na zdrowie.