Każda z Nas chce cieszyć się pięknymi, lśniącym i zdrowymi włosami ,często jednak zapominamy o ich potrzebach.Na wygląd włosów wpływa wiele czynników. Na jedne mamy duży wpływ na inne mniejszy ale zawsze możemy podjąć działania, które znacznie poprawią kondycję naszych włosów.

wlosy

Czynnik pierwszy :Dieta

Wiemy, że ma ona ogromny wpływ na nasze zdrowie i wygląd ale czy wiesz jakich składników odżywczych pragną Twoje włosy? Co jeść by cieszyć się pięknymi włosami?

1.Siemię lniane
Zawiera korzystne kwasy omega-3 i omega-6 ,białka, minerały (cynk, żelazo, magnez),witaminę E i fitosterole. Kupuj ziarenka i miel zaraz przed spożyciem, wtedy znajduje się w nich więcej składników odżywczych. Doskonałym rozwiązaniem jest także spożywanie tłoczonego na zimno oleju lnianego, pamiętajmy jednak o tym aby przechowywać go w ciemnym i chłodnym miejscu aby zachować jak najdłużej jego cudowne właściwości.

2.Drożdże

Popularny napój drożdżowy to prawdziwe zbawienie dla naszych włosów. Dostarczymy sobie w ten sposób witamin z grupy B oraz protein. Uwaga! Drożdże należy zawsze zabić tzn. zalać wrzątkiem. Po ostygnięciu dla poprawy smaku możemy dodać kakao,łyżeczkę ksylitolu lub miodu (musimy być w tym wypadku ostrożni aby drożdże nie były już aktywne i nam nie „wyrosły”).Jeśli nie jesteśmy w stanie znieść specyficznego zapachu i smaku drożdży dobrym rozwiązaniem jest również suplementacja drożdży w formie tabletek.

3.Skrzyp i pokrzywa
Możemy pić z nich napar (łyżeczkę skrzypu i pokrzywy zalać wrządkiem i zaparzać 5 min) lub przyjmować suplement zawierający te składniki. Skrzyp zawiera krzem i flawonoidy, pokrzywa sole mineralne ( wapń, magnez, żelazo, cynk, miedź),witaminy C,B2,B5,karotenoidy (przetwarzane w naszym organizmie na witaminę A) kwas linolowy i kwas alfalinolenowy.

wlosr

4.Kasza jaglana
To skarbnica krzemu, łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B żelaza oraz miedzi.

5.Pestki dyni
Dostarczają kwas linolowy, oleinowy i palmitynowy, witaminy E,B1,B2,B6,A,C oraz D potas, cynk i selen.

Czynnik drugi: Pielęgnacja

Dobrze wiemy, że wysoka temperatura, suszarka czy prostownica niszczą włosy ale jaki wpływ mają nasze codzienne czynności pielęgnacyjne na wygląd naszych włosów?

1.Mycie włosów, nie używaj do każdego mycia silnych detergentów zawierających SLS,SLES. Stosowanie takich szamponów wystarczy raz w tygodniu. Mogą wysuszać włosy, zaburzyć wydzielanie naturalnej bariery ochronnej włosów, wywoływać podrażnienie skóry głowy. Na co dzień stosuj łagodne szampony, nie zawierające tych substancji  dobrym rozwiązaniem mogą być także płyny do higieny intymnej, usuną zanieczyszczenia z włosów bez nadmiernego ich wysuszenia.

2.Maski/Odżywki stosuj te przeznaczone do Twojego typu włosów. Jeśli masz włosy suche używaj treściwych masek minimum raz w tygodniu a odżywki po każdym myciu. Włosy przetłuszczające się pielęgnuj lekkimi odżywkami bez silikonów.

3.Olejowanie włosów cudowny lecz długotrwały proces poprawy stanu włosów. Nie wystarczy nałożyć raz lub dwa oleju na włosy aby uzyskać długotrwały efekt. Liczy się regularność i odpowiedni dobór oleju do potrzeb naszych włosów.Dobrym wyznacznikiem będzie tutaj porowatość naszych włosów.

Czynnik trzeci: Zdrowie

Piękne, zdrowe włosy zaczynają nagle źle wyglądać?  To mogą być problemy zdrowotne!

1.Problemy hormonalne, na nasze włosy ogromny wpływ mają hormony estrogen, tyroksyna i trójjodotyronina, androgeny i testosteron, kiedy równowaga hormonalna w naszym organizmie zostanie zachwiana, skutki odczuwamy w naszym wyglądzie i samopoczuciu. Jeśli zauważymy u siebie takie objawy jak nagły przyrost lub spadek masy ciała, nadmierne wypadanie włosów lub  problemy skórne powinniśmy zasięgnąć porady lekarza.

2.Anemia czyli niedokrwistość może być wywołana przez niedobór witaminy B12 i żelaza.Objawy są dosyć wyraźne; bladość cery, osłabienie, zmęczenie, nadmierne wypadanie włosów, przesuszenie skóry i włosów. Aby nie doprowadzić do anemii powinniśmy spożywać dużo warzyw zwłaszcza tych zielonych, owoców , rośliny strączkowe oraz żółtka jaj. Przy znacznych niedoborach witamin lekarz zaleci doustną suplementację.

3.Stres, czynnik tak wszechobecny w naszych czasach, niestety nie zawsze mamy na niego wpływ. Należy jednak ograniczać sytuacje stresowe i spróbować sobie z nimi radzić. Pamiętajmy o odpoczynku i relaksie a także higienicznym stylu życia.