Sałatka to jedno z najprostszych dań jakie możemy przyrządzić. Wystarczy wymieszać kilka liści zielonych warzyw, trochę węglowodanów złożonych oraz białka i pożywny posiłek gotowy! Sałatka kryje w sobie bardzo dużo cennych wartości poczynając od witamin i składników mineralnych kończąc na błonniku oraz zawartość kwasów nienasyconych omega. Odpowiednio dobrane składniki sałatki to prosty i szybki sposób na zdrowie.  Sprawdź nasze 6 sposobów jak wyczarować w kilka minut sałatkę idealną!

1.Różnorodność królową smaku!

Bądź kreatywna i wybieraj oryginalne i zdrowe dodatki pełne witamin i minerałów. Zamiast tradycyjnej sałaty  lodowej czy pekińskiej dodawaj liście ciemnozielonych warzyw jak szpinak, jarmuż lub rukolę. Zawierają one dużo więcej witamin A,C oraz K a także kwasu foliowego i chlorofilu.

2.Kolorowe dania smakują lepiej!

Postaraj się, aby Twoja sałatka to była kompozycja różnych kolorów, nie tylko nakarmisz nimi wzrok ale zapewnisz sobie dostawę różnych witamin. Marchew, papryka, pomidory, kukurydza, buraki  i  gotowe!

3.Dorzuć pełnowartościowe białko!

Dodatek tego składniki zapewni CI sytość na dłużej i sprawi, że Twoja sałatka stanie się daniem a nie tylko przekąską. Wybieraj chudy drób, owoce morza, ryby, warzywa strączkowe, tofu lub jaja. Dodatek białka zapewni dawkę aminokwasów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.