Pamiętasz jak byłaś mała i skakałaś na skakance? Powróć to tej dziecięcej zabawy spalaj kalorie i ciesz się zgrabnymi łydkami, udami oraz pośladkami! Trening ze skakanką świetnie wpływa również na wygląd naszych ramion. Pozwala na spalenie nawet 300-400 kcal w 30 minut! Warto? Oczywiście, że warto!

Jak, kiedy i gdzie ćwiczyć?

Skakanka powinna być odpowiedniej długości, trzymając ją w dłoniach nadepnij na linę, uchwyty powinny sięgać do wysokości Twoich pach.

Pamiętaj o rozgrzewce! Tak jak przed każdym treningiem wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę całego ciała pozwoli to na przygotowanie Twoich mięśni i stawów do wysiłku fizycznego.

Załóż odpowiedni strój do ćwiczeń najlepiej sprawdzą się krótkie spodenki lub długości ¾ , nie będą zahaczać o skakankę i nie spowodują ewentualnego potknięcia. Na górze dobrze sprawdzi się zwykły top lub T-shirt. Skacz zawsze w butach sportowych najlepiej z amortyzacją w podeszwie.

Na miejsce treningu możesz wybrać zacisze własnego domu lub świeże powietrze. Najważniejsze jest stabilne, dosyć miękkie podłoże oraz przestrzeń nad Twoją głową dla swobodnego wykonywania ruchów skakanką.

Technika skakania jest bardzo ważna, powinnaś mieć wyprostowaną sylwetkę, patrzeć przed siebie. Ręce ugięte w łokciach oraz skierowane jak najbliżej tułowia. Nogi koniecznie lekko ugięte, skacz swobodnie nie blokując  kolan.

skakanka

Ile ćwiczyć? Tyle ile dasz radę, nie forsuj się jednak już pierwszego dnia do utraty tchu! Jutro też musisz mieć siłę na trening, tylko regularne ćwiczenia przynoszą efekty. Na początku możesz skakać po 10-15 minut z czasem wydłużaj czas wysiłku fizycznego.

Jaki wybrać styl skakania? Taką jaka najbardziej Ci odpowiada! Pamiętaj sposobem na nudę jest różnorodność, skacz na jednej nodze, ze skrzyżowanymi nogami, zwykłą „żabką”, unosząc wysoko kolana- wybór należy do Ciebie!

Dodatkowym atutem tego prostego sprzętu treningowego jest niska cena oraz mała przestrzeń, którą zajmuje.

Trening ze skakanką NIE jest polecany osobom z dużą nadwagą, może prowadzić do nadmiernego obciążenia stawów. Rozpocznij wtedy swoją aktywność fizyczną od prostych ćwiczeń lub np. na rowerku stacjonarnym.

Gotowa aby znów poczuć się jak dziecko? Zacznij już dziś a efekty zobaczysz wcześniej, niż gdy zaczniesz jutro!

5 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here